أمطار رعدية وزخات من البرد ترافق العاصفة "مدار"

Written By وداد السعودي on 2017/03/18

This article was written originally in Arabic and is translated using a 3rd party automated service. ArabiaWeather is not responsible for any grammatical errors whatsoever.

موقع ArabiaWeather.com- تعبر المملكة جبهة هوائية باردة مرافقة للمنخفض الجوي الذي يتمركز فوق الأراضي العراقية اعتبارا من هذه الليلة، حيث تتكاثر السحب الركامية الرعدية فوق الأجزاء الشمالية من المملكة، وتتهيأ الفرصة لهطول الأمطار الرعدية التي قد تكون غزيرة على فترات والمترافقة مع تساقط زخات من البرد.

 

ويُتوقع تتحرك الجبهة الباردة جنوبا باتجاه المنطقة الوسطى والشرقية، إضافة إلى المنطقة الغربية مع ساعات ليل السبت/ الأحد، حيث يُتوقع أن تهطل الأمطار الرعدية على أجزاء من  القصيم و منطقة الرياض و المنطقة الشرقية، تمتد غربا لمنطقة المدينة المنورة و مكة المكرمة وربما لمدينة جدة مع ساعات الصباح.

 

وتترافق هذه الحالة الجوية مع نشاط كبير في سرعة الرياح المثيرة للأتربة والغبار وأيضا انخفاض واضح ومحسوس على درجات الحرارة على المنطقة الشمالية.

 

يُشار إلى أن لجنة تسمية الحالات المناخية المميزة في السعودية أقرت تسمية العاصفة القادمة إلى السعودية والتي أثرت على مصر وليبيا اسم "عاصفة مدار". وفقا لمؤسس ورئيس لجنة تسمية الحالات المناخية المميزة في السعودية وأستاذ المناخ المشارك بقسم الجغرافيا بجامعة القصيم، الدكتورعبدالله المسند.

This article was written originally in Arabic and is translated using a 3rd party automated service. ArabiaWeather is not responsible for any grammatical errors whatsoever.


Browse on the official website



Saudi Arabia | Rain chances decline, with their focus on parts of the southwest of the Kingdom tomorrow, WednesdayIndian Ocean | The latest developments in tropical disturbances in the Bay of Bengal and developments in reaching the first tropical activity of the yearSaudi Airlines announces the largest deal in the history of Saudi aviation. Learn about it5 interesting facts about Elon MuskLearn about the most in-demand professions in Saudi ArabiaWatch...Saudi Transport Minister Saleh Al-Jasser in an air taxiSaudi Arabia | Arabia Weather issues seasonal forecasts for the summer of 2024 AD... Details