السعودية.. اشتداد حالة عدم الاستقرار الجوي الأربعاء

Written By وداد السعودي on 2017/05/09

This article was written originally in Arabic and is translated using a 3rd party automated service. ArabiaWeather is not responsible for any grammatical errors whatsoever.

طقس العرب- تشير البيانات الجوية العددية المشغلة لدى طقس العرب إلى توقعات باشتداد حالة عدم الاستقرار الجوي  التي تؤثر حاليا على المملكة وذلك يوم الأربعاء، حيث تزداد مساحة ونطاق المناطق المتأثرة بهذا الحالة الجوية بالتزامن مع زيادة حدة وغزارة الأمطار المرافقة لها.

 

ويتوقع أن تتكاثف السحب مجددا على ارتفاعات مختلفة، إضافة إلى الركامية في أجزاء من جنوب غرب المملكة وصولا حتى مرتفعات الطائف ومكة المكرمة والمدينة المنورة.

 

في حين، يتوقع أن تؤثر بشكل أقوى على المناطق ما بين غرب ووسط المملكة وصولا لغرب العاصمة الرياض، كما تمتد فرص هذه الأمطار وبحدة أقل إلى المناطق الوسطى مثل العاصمة الرياض والقصيم وحائل

 

ومن ميزات حالات عدم الاستقرار الجوي في المملكة خلال هذه الفترة،  أنها تمتاز بعواصف رملية ناجمة عن الرياح الهابطة المرافقة لهذه السحب الرعدية مما يعمل على تشكل موجات غبارية تؤثر على المدن الرئيسية في المملكة، مثل العاصمة الرياض والقصيم والمجمعة والدوادمي.

 

ويهيب "طقس العرب" في هذه الأحوال الجوية غير المستقرة بضرورة اخذ الحيطة والحذر بسبب:

1- خطر تشكل السيول وارتفاع منسوب المياه، خاصة في المناطق الجبلية العالية في جنوب غرب المملكة.

2- خطر تدني وربما انعدام مدى الرؤية الأفقية في أجزاء واسعة من المنطقة الوسطى من المملكة.

3- خطر شدة العواصف الرعدية.

This article was written originally in Arabic and is translated using a 3rd party automated service. ArabiaWeather is not responsible for any grammatical errors whatsoever.


Browse on the official website



Air update | Arabia Weather identifies the weather phenomena expected to affect the Kingdom on Saturday and the areas affected by themSaudi Arabia | New rain seeding planes will enter service within days.. DetailsVideo | A thundercloud produces a massive dust wave and pushes it towards the city of JizanSaudi Arabia | A satellite image reveals the locations of clouds and lightning in the sky of the Kingdom nowVideo | Historical scenes are still unfolding of giant lakes left by rain in the deserts of the Arabian Peninsula and the Gulf statesA strong solar storm is on its way to Earth tomorrow, SaturdaySaudi Arabia/Update 12:00 noon: Thunderstorms accompanied by rain of varying intensity are expected in some regions of the Kingdom in the coming hours.Saudi Arabia | Weather fluctuations intensified in several regions over the weekend