زخات محلية رعدية من المطر مُحتملة هذه الليلة، والفرصة تُصبح أشمل نهار الجمعة

Written By كنان نصر on 2016/10/27

This article was written originally in Arabic and is translated using a 3rd party automated service. ArabiaWeather is not responsible for any grammatical errors whatsoever.

موقع Arabiaweather.com- يزداد تأثر منطقة بلاد الشام هذه الليلة بحالة من عدم الاستقرار الجوي، سيتأثر لبنان بها وبخاصة أجزائه الشرقية ان شاء الله.

 

حيث ستتهيأ الفرصة ان شاء الله لهطول زخات محلية من المطر، خلال ساعات عصر ومساء اليوم الخميس في أجزاء محدودة ، بينما تزداد هذه الاحتمالات خلال الليلة القادمة. ولا يستبعد أن تكون هذه الهطولات غزيرة أحياناً ومصحوبة بالعواصف الرعدية القوية لاسيما في شرق لبنان. وستكون الأجواء أدفأ من الأجواء المُعتادة خلال هذا الوقت من العام.

 

أما نهار الجمعة فتنخفض درجات الحرارة مع استمرارها أعلى من معدلاتها السنوية. كما تهطل زخات من المطر على فترات في أجزاء متفرقة من لبنان تكون مصحوبة بالرعد أحياناً، مع احتمالية لتساقط زخات البرد خاصةً على الجبال. وتبقى احتمالات الهطول قائمة حتى ساعات العصر  لتبدأ بالتضاؤل تدريجياً.

 

يُحذر طقس العرب من :

1- احتمالية تشكل سيول محلية في بعض الأجزاء الشرقية من لبنان ليلة الخميس - الجمعة.

2- احتمالية تشكل السيول المحلية في أجزاء متفرقة من لبنان نهار الجمعة.

3- شدة العواصف الرعدية أحياناً وربما تساقط زخات البَرَد.

 

This article was written originally in Arabic and is translated using a 3rd party automated service. ArabiaWeather is not responsible for any grammatical errors whatsoever.


Browse on the official website



Indian Ocean | The latest developments in tropical disturbances in the Bay of Bengal and developments in reaching the first tropical activity of the yearLevant | Arabia Weather issues seasonal forecasts for the summer of 2024 AD... DetailsSaudi Airlines announces the largest deal in the history of Saudi aviation. Learn about it5 interesting facts about Elon MuskLearn about the most in-demand professions in Saudi ArabiaWatch...Saudi Transport Minister Saleh Al-Jasser in an air taxiE-cigarettes and plastic water bottles...things you should not leave in the car during the summer